Kui oled ostmas kasutatud jalgratast siis:

Seoses Covid-19 massilise segadusega on paljud toodete ja teenuste saadavused häiritud. Sellega seoses on märgatavalt tõusnud ka kasutatud jalgrataste kasutusele võtmine ja aktiviseerunud taas kasutatud jalgrataste ostmine ja müümine.  Kuna oleme oma töökojas näinud värskelt soetatud  nn heas korras kasutatud jalgrattaid peame oma kohuseks jagada mõningaid mõtteid mida tähele panna. Alustame:
  • Jalgratta sõlmedes: rummud, kael, keskjooks ei tohi esineda loksusid (liikumist paremale vasakule. Selles veendumiseks tõsta natuke ratas maast lahti ja proovi liigutada ratast küljelt küljele. Kui esineb liikumist (loks) siis vajab see esimesel võimalusel ülevaatamist. Lihtsamas olekus on tegemist koonuse nn lahtiolekuga kui raskematel juhtudel võib tähendada see terve uue ratta soetamist oma jalgrattale.
  • Kaela lokusu oleams olust saate aru kui toetate esiratta jalgrattal otse vastu seina ja liigutate juhtrauast kinni hoides jalgratas natuke edasi. 
  • Keskjooksu lokus kontrollimiseks võtke vändast kinni ka proovige seda liigutada endast eemale ja enda poole. 
  • Hammasrataste kulumist kohe lihtsalt silmaga vaadeldes on raskem kontrollida. Väga kulunud hammasrattad tunnete ära selle järgi kui nad on väga terava tipulised. Samuti kui proovisõittu teha ja tugevamalt pedaalides peaks kostma raksatusi viitab see reeglina kulunud ketile ja hammasratastele. 
  • Kõik trossid kõrid võiksid liikuda vabalt ilma erilist raskust rakendamata. 
  • Kui puuduvad loksud rataste ja tõstate ratta natuke maast lahti ning annate sellele käega hoogu. Siis saate kontrollida ratta kõveras olekut või selle puudumist. Kui võnked puuduvad või on kerged 2-4 mm siis  saab veel toimetada sellega kui aga võnked suured kuni selleni et piduriklotside vahelt läbi ei mahu on taas päevakorral terve ratta välja vahetamine 
  • Kui jalgrattal on ees amort (amordid) siis kindalsti ei tohiks need õli amordi puhul lekkida ega esineda korrosiooni ülemisel amordi torudel